Metai su pandemija: ko pavyko išmokti?

Pandemija sulaukė vienerių metų sukakties: per šį laikotarpį visiems teko prisitaikyti prie naujos realybės. Vitarestoje taip pat įvyko nemažai pokyčių: nuo naujų paslaugų iki pasikeitusios darbo specifikos.

Kintantys poreikiai

Vitarestos direktorė kokybei Nomeda Valaitė pasakoja, kad pandemijai įsibėgėjus biuruose dirbo apie 20 % biuro darbuotojų, kai kurie klientai uždarė po kelis biurų pastato aukštus. „Tuomet atitinkamai sumažėjo valymo darbų. Dabar biuruose vėl dirba didžioji dalis darbuotojų – buvęs paslaugų poreikis biuruose sugrįžo“, – pasakoja N. Valaitė. 

Tuo tarpu prekybos centruose darbų krūvis išaugo: dezinfekuojami prekių krepšeliai, kelis kartus per dieną atliekama visų paviršių dezinfekcija prailgino įprastas valytojo darbo valandas prekybos centre. 

Tose gamybos įmonėse, kurios toliau vykdė veiklą, valymo darbų kiekis taip pat išaugo. „Kai kurios įmonės stabdė arba smarkiai ribojo darbus, o kitose atvirkščiai – reikėjo daugiau dezinfekavimo, todėl darbų skaičius ženkliai nekito, viskas tarsi susibalansavo“, – dalijasi N. Valaitė. 

Naujos paslaugos

Vitaresta pandemijos metu pradėjo vykdyti naujas dezinfekcijos paslaugas – profilaktinę, pilną ir greitąją dezinfekciją. Pastaroji vykdoma tuomet, kai patalpose lankėsi COVID-19 virusu užsikrėtęs žmogus. „Greitosios dezinfekcijos bumas buvo rudenį – tuomet turėjome nemažai šios paslaugos užsakymų, šiuo metu jų pasitaiko daug rečiau, grįžtame prie įprastinių paslaugų vykdymo“, – pasakoja N. Valaitė.

Vitarestos komanda ieškojo įrangos, kuri padėtų efektyviai ir profesionaliai atlikti viruso plitimą mažinančius darbus. Antroje 2020 metų pusėje naujų dezinfekcijos paslaugų vykdymui įsigytas rūko generatorius ir elektrostatinį krūvį dulksnai sukuriantys purkštuvai, kurie palengvino ir pagreitino dezinfekcijos darbus. 

Griežtesni reikalavimai

Pastaraisiais metais įprastais valymo atributais tapo dezinfekcinis skystis, pirštinės ir kaukė. Visose įstaigose privaloma laikytis pandemijos prevencijai skirtų reikalavimų, tad valytojo darbas netapo lengvesnis. Tiesa, verta pasidžiaugti, kad per šiuos metus valytojo profesija tapo labiau gerbiama, sulaukta paskatinimų padėkoti valymo darbus atliekantiems žmonėms.

Anot N. Valaitės, taip pat dėl pandemijos pradėta atidžiau tikrinti darbų kokybę, klientai labiau domisi, kaip atliekami valymo darbai. „Dabar klientai apžiūri visus paviršius, stebi, kaip atliekami dezinfekavimo darbai, kas yra visiškai normalu – juk tinkamai dezinfekuotas darbo stalas gali apsaugoti nuo viruso protrūkio įmonėje“, – pasakoja N. Valaitė

Į viršų